Changemaker TV & Podcast – Pilot Anne Pleun van Eijsden

JEEEEEEEJ de pilot van mijn Changemaker TV & Podcast is klaar! Kijk mee en laat me weten of je meer hier van zou willen zien en horen!

Dit is voor leiders die changemakers zijn of willen worden: een inspirerend gesprek met changemaker en sociaal ondernemer Anne Pleun van Eijsden.

Wat is Changemaker TV & podcast?

Changemaker TV & podcast is voor leiders die changemakers zijn of willen worden om te inspireren, voorbeelden te geven en te laten zien hoe andere changemakers het doen.

In deze pilot aflevering spreek ik met Anne Pleun van Eijsden over op de manier waarop zij de papierindustrie totaal op z’n kop zet. Anne maakt namelijk notitieboekjes waar geen een boom voor hoeft te worden gekapt. Deze maand is voor deze changemaker extra spannend omdat ze een crowdfunding heeft lopen waarmee ze haar IMPACT kan vergroten. 

De aflevering vind je hieronder in video en MP3. Als ik goeie reacties krijg vind je em binnenkort ook op Spotify als podcast.

Hier vind je de TV aflevering:

MP3 #pilot

#Pilot – Changemaker TV & podcast – Anne Pleun van Eijsden

Help Anne de papierindustrie verduurzamen (en maak jezelf blij!)

>>> Je kunt al meedoen met de crowdfunding vanaf 200 euro! Kijk snel hier om meer te weten te komen!

>>> Bestel hier een van die fijne steenpapieren schrijfboekjes en krijg 25% korting! Als je op mijn mailinglijst staat komt de kortingscode vanzelf in je mailbox. Heb je em niet gehad, laat het me even weten! Dan zorg ik dat jij dat aanbod meteen krijgt!

De vele gezichten van #change

Ik hou van TRADITIES ❤️🤩 Misschien gek om van mij te horen omdat ik het zoveel heb over #changemakers, mensen met een missie die zich sterk maken voor een positieve verandering.

Maar een positieve verandering hoeft echt niet samen te gaan met een revolutie of disruptive innovation. 

De meeste verandering gaat geleidelijk. 

Omdat er iemand opstaat die anderen in beweging krijgt. Er komt een pilot, er wordt geëxperimenteerd, meer mensen haken aan en willen meedoen. Langzaamaan worden (delen van) de nieuwe ideeën, producten, strategieën normaler. 

Net zoals dat gaat met het Sinterklaas feest. Ik kan me niet voorstellen dat we het zouden verliezen! 

I love de Sint, de typisch Nederlandse traditie van gedichtjes (die iemand ook een beetje op de hak mogen nemen). Dus bij mij thuis wordt het niet overgeslagen omdat het makkelijker is dat met de Kerst te doen: 5 december is de dag!!!

En ach terwijl ik dat zo stellig zeg, realiseer ik me ook dat zelfs dat niet heilig is. Wie weet waar zoonlief op 5 december uithangt in 2029!?

Ik weet in ieder geval dat we dan geen Zwarte Piet meer hebben, althans niet op de manier zoals dat nu is. En dat het feest daardoor leuker en inclusiever wordt, zonder dat we deze fijne traditie hoeven verliezen.

Ook dat is #change.

En ook deze verandering kent vele changemakers, vele vaders (en moeders!). 

Changemakers die opstaan in de media, publiek figuur zijn en daardoor mega-zichtbaar. Zij worden gesteund door mensen zoals Lies Craeynest die met haar gemengde gezin op de gemengde basisschool van haar kinderen in Brussel die verandering concreet maakt.

Zelf behoor ik meer tot de achterhoede in deze kwestie. Het raakt me niet direct persoonlijk, ik snap wel dat er iets mag gebeuren en ik zal verandering dan ook omarmen. In het klein betekent dat: geen zwarte pieten op het inpakpapier. Maar je zult me zeker nog wel eens Zwarte Piet horen zingen in een Sinterklaas liedje …. dat gaat gewoon op de automatische piloot.

Ieder zijn rol! Maar ook deze verandering is ingezet door de changemakers die het verschil maken in dit debat en zal zijn effect hebben op onze tradities in steden en dorpen mede door volgers zoals (jij ?) en ik. 

Of het gaat om jouw missie, jouw BIG WHY en je echt die verandering wil aanjagen, of dat je in een kwestie meer tot de achterhoede behoort, ben niet bang om het goede te behouden en er een positieve verandering aan toe te voegen …. om een changemaker te zijn!

Love traditions 

AND

#beethechange

PS ben jij nog op zoek naar de juiste woorden voor jouw missie, jouw verhaal? Ontdek jouw BIG WHY en creëer IMPACT met mijn nieuwste ebook: www.irenejanssen.nl/ebook

4 fases voor het creëren van IMPACT

Alle leiders, experts en ondernemers die IMPACT willen creëren, het verschil willen maken, gaan hier door heen.

De 4 fases voor het creëren van positieve verandering.​​
Misschien heb je er wel eens van gehoord. Of heb je het zelf al eens ervaren. Ik ging er al eens doorheen omdat ik ging staan voor waar ik in geloof. 


1. First they ignore you
Allereerst doet iedereen net alsof ze niet hebben gehoord. Als je in een meeting je punt naar voren brengt, lijkt het net alsof je een lege zaal zit te praten, op een of andere manier valt je punt altijd ‘weg’. Verdwijnt het in de grijze massa, komt het op een ‘ow ja dat ook nog’ lijst je. Je voelt je een roepende in de woestijn.


Zo was het ook voor mij toen ik meer dan 15 jaar terug schreef over beelden van mannen en vrouwen. Vanuit mijn eigen observaties in de politieke wereld in Brussel, zag ik hoe er anders werd omgegaan met vrouwen met een mening dan met mannen met een mening. Ik zag ook hoe een bepaalde stelligheid van aan man bewondering oogstte en vrouwen me eenzelfde soort stelligheid al gauw het onderspit delfden. 
Op een enkele lezer van mijn blog na, als ik er over begon, werd het weggewuifd. Zelfs door de vrouwen om mij heen die in de politieke arena stonden. 

2. Then they laugh at you
Na het negeren komt een fase dat waarin datgene wat je naar voren brengt wordt afgedaan als een geintje. “Haha, heb je hem/haar weer met die opmerking.” 

Helemaal niet meer reageren gaat niet, maar je kunt het altijd nog proberen af te doen met een flauwe grap, dat idee.
Des te meer ik erop lette, des te meer ik zag hoe niet alleen in Brussel, maar ook in Nederland vrouwen in de politiek vaak in een lastig parket zaten. Toen ik zelf een plek op de kandidatenlijst kreeg, besloot ik van dit thema mijn verkiezingsthema te maken.  


Omdat ik geloofde (en geloof!) dat vrouwen iets toevoegen aan een team en dus ook aan een team dat besluiten moet nemen voor de toekomst van een dorp, een provincie of een land. Onderzoek laat ook telkens weer zien dat gemengde teams beter presteren; vanaf ongeveer 40% krijg je een team waarin iedereen zich thuis voelt, man en vrouw, met wat voor achtergrond dan ook.


En toch komen onze gemeenteraden, Provinciale Staten en de Tweede Kamer maar niet veel verder dan dan 1/3 vrouwen. De Tweede Kamer had in 2010 zelfs 43% vrouwen, maar dat percentage is sindsdien alleen maar gedaald.


Wellicht was ik wat vroeg, met mijn verhaal. En alhoewel ik opnieuw een heel fijne club mensen om me heen had die me steunden, werd er behoorlijk gelachen om mijn campagne. 

Of ik een feminist was ofzo?! Wel erg raar allemaal!?

3. Then they fight you
Om heel eerlijk te zijn had ik nu juist dat gave filmpje en die ‘heel feministische foto’ in mijn campagnetijd niet alle aandacht gegeven. 

Ik wilde toch een ‘gewone’ foto op mijn poster. Was toch ook een beetje bang om nog meer kritiek te krijgen, uit de toon te vallen. 

Iets waarvan ik later leerde dat DAT de make-or-break van een sterke campagne is. 

​​Je mag gewoon uitgesproken zijn, jezelf met jouw verhaal laten zien!
Na deze ervaring deelde ik vaker mijn inzichten over vrouwen in de politiek. En in de laatste weken van de campagne waarin mogelijk de eerste vrouwelijke president van Amerika zou worden gekozen, vloog ik naar Florida om er campagne te voeren. 

Toen ik de crowdfunding startte om er mijn reis en verblijf mee te financieren, ging er een beerput open van commentaar en haat. Vaak van vreemden die , althans zo stel ik dat voor, niet veel beters te doen hebben dan commentaar leveren op anderen via het internet.


Maar ik kreeg ook te horen – van mensen waar ik mee samen had gewerkt -, dat ik toch echt niet zonder overleg een interview had mogen geven waarin ik aangaf dat ik vond dat politieke partijen vrouwen te vaak behandelden en gebruiken als excuustruus. Dat was het moment waarop het kwartje viel … 

​​Toen besloot ik dat ik me niet meer liet tegenhouden​. 

​​Ik had inmiddels geleerd dat me laten tegenhouden OOK niets opleverde.

4. Then they join you
Toen er jaren later weer een verkiezing voorbij kwam en er een folder van een politieke partij in de bus viel waar ALLEEN maar MANNEN opstonden … wist ik dus dat ik er iets van moest zeggen. 


Eerst bij de heren die de folder hadden gemaakt, maar ik postte ook een berichtje op Facebook. We waren inmiddels jaren verder nadat ik mijn campagne had gevoerd voor gelijke kansen voor mannen en vrouwen.
Het was een kleine winst, maar het leverde een grote glimlach op toen een van de betrokken heren op Facebook reageerde met:


“Je hebt gelijk Irene, dit kan natuurlijk helemaal niet zo.”


15 jaar na het verschijnen van mijn eerste blog over mannen en vrouwen in de politiek, was het ripple effect zichtbaar. 


En zo doorliep ik de 4 fases waarin je eerste genegeerd, dan uitgelachen en daarna bevochten wordt, voordat ze met je meedoen. 


Niet alle fases zijn even leuk. En ik zou willen dat iemand me eerder vertelt had wat ik nu weet. Dat het fases zijn. En dat het fijn is om te weten in welke fase je zit. Om het meer in zijn geheel te zien. 


LAAT JE NIET TEGENHOUDEN: START VANDAAG MET JOUW FANBASE!

Ondertussen kun je ervoor te zorgen dat je mooie projecten opzet in lijn met jouw missie en met fijne mensen samenwerkt die net als jij gewoon NU al zien hoe het anders moet. 

Dat zijn jouw fans, dat is jouw community, met die mensen ga je projecten starten, zij worden je klant, je samenwerkingspartner of ambassadeur. 

Je doet helemaal jouw ding. 

Je hebt focus op je einddoel, je weet in welke fase je zit EN je creëert gewoon DIRECT IMPACT. Dat begint allemaal met het ontdekken van jouw BIG WHY.


Waar je ook staat met jouw verhaal, welke rol je nu hebt als leider, expert of ondernemer en welke fase jij nu door heengaat, als jij voelt dat je meer naar buiten mag met die boodschap om jouw IMPACT te vergroten, jouw ripple effect te starten, dan kan ik je daarbij helpen! 


Zodat ze je joinen voor die positieve verandering. 

Zodat jij, net als vele changemakers die je voorgingen met nog meer gemak en plezier jouw missie in de wereld zet en werkt aan de projecten waar jij IMPACT mee creëert!


#beethechange


Irene

PS Start vandaag nog met de eerste stap in jouw zichtbaarheid, ontdek jouw BIG WHY Boodschap: www.irenejanssen.nl/ebook

Dit probleem is groter dan de boer

Vandaag staken de boeren. Ook boeren deugen – net zoals de meesten mensen – zij willen een mooi product maken, mensen blij maken en daarbij goed voor de aarde en hun dieren zorgen.

Maar ons voedselsysteem is kapot.

Je wil niet weten wat ik afgelopen weekend heb gegeten dat in de supermarkt het etiket ‘schnitzel’ kreeg. Ja, er zat ook iets van vlees in en het was warm gemaakt en er zat een korstje om. Maar met geperst varkensvlees, een hoop water en nog zo wat verdikkingsmiddelen en dergelijke … leek het meer op een platte frikandel.

“Dit wil de consument,” zegt de supermarkt dan. 

En weet je ik denk persoonlijk dat de gemiddelde consument inderdaad zo gewend is geraakt aan ‘goedkoop’ en ‘vult de maag’ … dat het daadwerkelijk voldoet aan de vraag.

Begrijpelijk ook vanuit het nooit-meer-honger devies, maar dat is anno 2019 allang niet meer aan de orde. We zijn allemaal te dik, obesitas is zelfs een van de grootste problemen in ontwikkelde landen zoals Nederland. 

Ons voedselsysteem is kapot.

We eten steeds minder gevarieerd, steeds meer makkelijke hap met toegevoegde vetten en suikers. Vetten en suikers waar dan weer complete regenwouden voor moeten wijken. Dat is niet goed voor ons mensen en niet goed voor de wereld. 

Ons voedselsysteem is kapot.

Niet het welzijn van mensen, dieren of de wereld staat voorop, maar volume maken en geld verdienen staan bovenaan. En de boer is vaak niet eens degene die er goed aan verdient?! We kopen fair trade koffie, maar hoe zit het met fair trade peren, bloemkolen of schnitzels? Boeren (maar ook beleidsmakers, politici, milieuactivisten en consumenten) zitten gevangen in dit systeem.

Dit probleem is groter dan de boer. 

Het vraagt om een oplossing waar IEDER zijn bijdrage doet. Ik doe dat als consument zo veel mogelijk door mijn groenten lokaal en van het seizoen direct bij de boer te halen. En nee ik ben niet perfect, maar zo draag ik mijn steentje bij. 

Dit probleem is groter dan de boer, maar zij heeft net als ik ook een stukje van de sleutel in handen. 

Om ons kapotte voedselsysteem te repareren. 

Daarom word ik zo blij van de moedige boeren, de dappere beleidsmakers, de stoere winkeliers en de kritische consument die allemaal durven kiezen voor een beter alternatief voor een positieve verandering. 

#beethechange

Ben jij zelf bezig met hoe jij kunt bijdragen aan die positieve verandering in onze voedselketen? 

En wordt het tijd om jouw IMPACT te vergroten?

Dan kan ik je helpen!

Met mijn 3P Methode werkte ik al met honderden veranderaars, changemakers en innovators en hielp hen hun community te laten groeien. Op een authentiek manier. Zonder trucjes maar oprecht vanuit je missie of BIG WHY. Weet jij hoe je jouw community laat groeien vanuit jouw BIG WHY Boodschap? 

Start vandaag nog met mijn ebook en ontdek hoe ook jij jouw IMPACT vergroot!

Doe je mee? 

www.irenejanssen.nl/ebook

#changemaker #beethechange #farming #boeren #boerenstaking #systeem

Wat is jouw BIG WHY?

Wanneer je als leider, expert of ondernemer IMPACT wil creëren, wil je mensen inspireren zodat ze in actie komen voor die positieve verandering. Dat begint met een helder verhaal, een authentieke boodschap. Bij voorkeur helemaal in lijn met wie jij bent en wat jij belangrijk vindt. Op die manier voelt je publiek ook dat het verhaal ‘klopt’. 

Jouw boodschap waarmee je mensen in beweging krijgt begint dus bij je BIG WHY, of jouw WAAROM.

Mijn BIG WHY

Ik heb vier jaar terug heel bewust gekozen om al mijn kennis en expertise op het gebied van strategie en communicatie, het organiseren van beweging van onderop (grassroot campaigning) en leiderschapscoaching enkel en alleen nog in te zetten voor mensen die bij dragen aan een positieve verandering. 

Leiders die zien dat het anders moet om duurzaam en met oog voor mensen relevant te blijven als organisatie of als sector. En leiders die het lef hebben om zich daarvoor uit te spreken en mee aan de slag te gaan. Geen ‘ja maar’ of ‘we doen het al 100 jaar zo’, maar gewoon ‘hup we gaan het beter doen’.

Waarom? Nou gewoon omdat er genoeg bewijs is dat het anders moet voor de wereld en de mensen om ons heen, en omdat ik geloof en zie dat het anders kan.

#bethechange is dan ook mijn motto. 

Wat is jouw BIG WHY? Vertel het me hieronder!

It takes a village ….

Ze zeggen wel eens “It takes a village to raise a child”, nou en soms voelt je bedrijf ook wel een beetje als je baby, voor mij tenminste wel!

En ik ben er ondertussen ook wel achter dat je ook zo’n dorpje nodig hebt om te bouwen aan je bedrijf!

De afgelopen maanden mocht ik samenwerken met een paar heel fijne lieve en bovendien super bekwame vakmensen!

Voor mijn nieuwe branding werkte ik met @NicolienFiere, ze maakte een brandboard voor me met mijn nieuwe kleuren en op basis daarvan maakten we een moodboard voor een fotoshoot. @CatherineJacobs ging aan de slag om de meest geschikte locaties te vinden en de juiste outfits uit te kiezen. Fotografe @CarinDeben legde alles vast en de dag zelf was een groot feest!

@EliseVisser is al een tijdje mijn steun en toeverlaat als het aankomt op het plannen van mijn social media. Veel van de plaatjes bij mijn posts maakt zij (en nu natuurlijk ook helemaal in stijl van de nieuwe branding)!

Voor mijn vernieuwde website kon ik rekenen op mijn eigen @BramAkkermans, geen vakman (op het gebied van ICT althans), wel een beetje een computernerd en dat kwam nu net heel goed van pas. #behindeverywomen 

Voor mijn marketing en sales mag ik aan de slag met @DennisJ.Jansen, zonder zijn kennis en input van wat werkt en niet was bijvoorbeeld die site niet zo mooi geworden. Bovendien spoorde hij mij aan om mijn E-book helemaal te vernieuwen om zo nog meer waarde te kunnen geven aan al die leiders, experts en ondernemers die een positieve verandering in gang willen zetten met hun authentieke boodschap, hun BIG WHY! 

@JannieBijma gaat voor mij een paar FB advertenties uitzetten, want het zou toch zonde zijn als ik dat E-book alleen maar voor mezelf zou houden, toch?

In de afgelopen jaren mocht ik met nog veel meer leuke lieve mensen samenwerken. Als klant of ter ondersteuning van mezelf of om weer bij te leren. #youknowwhoyouare

Dat is misschien wel een van de leukste dingen van ondernemen. Dat ik me laat inspireren door al deze mooie mensen zodat ik al die kennis en inspiratie weer door kan geven voor mensen met een missie, changemakers die IMPACT creëren en zo de wereld een beetje mooier maken.

#bethechange

PS Ben jij nieuwsgierig naar dat E-book waarin je jouw BIG WHY Boodschap ontdekt waarmee jij je publiek kunt verbinden, inspireren en activeren? Kijk hier en download direct: www.irenejanssen.nl/ebook

Tadaaaaa … mijn nieuwe logo!

In mijn vorige bedrijf besteedde ik heel wat uurtjes aan een naam en logo voordat ik van start ging. Super trots was ik, maar denk je dat het mijn klanten uitmaakte wat voor logo er op mijn kaartje of boven mijn facturen stond? Ik merkte dat dat helemaal niet zo belangrijk is. En dat je ook gewoon kunt starten zonder naam en zonder logo. 

Tijd voor iets nieuws

Toen ik vier jaar terug besloot mijn kennis en expertise op het gebied van strategie, communicatie en (grassroot) campaigning enkel en alleen nog maar in te gaan zetten voor changemakers, ben ik daarom gewoon gestart. Wel ff een website in elkaar gezet en daarmee ook visite kaartjes gedrukt. Ow ja en ik had ook een naam bedacht … ik vermoed dat je die niet eens kent.

Dus ging ik aan de slag als mezelf. Irene Janssen. Maar na vier jaar wilde ik heel graag aan de slag met mijn branding. 

En dat lijkt simpel (och je kunt ook dat vast veel simpeler doen dan ik deed) maar daar kwam toch nog heel wat bij kijken.

Want als het goed is straalt je branding en je logo helemaal jou uit. Gewoon zoals je bent. Tegelijkertijd moet het ook een beeld geven van wat ik voor je kan betekenen. 

Vanuit de inhoud

Zoals je weet werk ik met changemakers: leiders, experts en ondernemers die bijdragen aan een positieve verandering. Ze willen IMPACT creëren en willen daarvoor anderen enthousiasmeren en inspireren om in actie te komen. Dat begint bij een authentiek boodschap die inspireert en die helemaal ‘klopt’ met de persoon achter de changemaker. Van daaruit ga je de verbinding aan met je publiek, maar je ze enthousiast en ontstaat er een beweging voor verandering. En naast een sterke, helder boodschap en een strategie om te zorgen dat anderen ook echt in actie komen voor die positieve verandering, is het ook een kwestie van leiderschap tonen. En dus ook op zoek blijven gaan naar waar je zelf als leider blij van wordt en blijft. Zodat je zelf in beweging blijft en doorzet … ook als het even tegenzit.

Woorden als PURPOSE, POWER en PLAY moesten terugkomen, maar ook LOVE, HONESTY, FREEDOM en CHANGE. 

Huh?! Een bij?

Ergens in het proces ontstond het beeld van een bij (met dank aan @Kim Merema haar zandbak sessie!). 

Zelf wist ik het zo net nog niet. Totdat mijn zoon zei: “Mama, bijen zorgen voor de wereld, ze bestuiven en laten alles groeien en bloeien. Zo zorgen ze voor de natuur en het eten van mensen!”

Nou. Dat. Dus. 

Bovendien laten bijen zien hoe je door hard werken het onmogelijke mogelijk maakt. 

Net als alle mooie changemakers dat laten zien. 

En dat allemaal samen leverde mijn nieuwe logo op. Met bij dus.

Wordt jij blij van bijen? Of juist helemaal niet?

Ik ben heel benieuwd te horen of jij iets met bijen hebt (of juist helemaal niet!?).

Alleen ga je snel, samen kom je verder

Misschien ken je het gezegde wel ‘alleen ga je snel, samen kom je verder’. 

Wanneer jij als leider, expert of ondernemer IMPACT wil hebben en wil bijdragen aan een positieve verandering, kun je heeeel veel zelf doen. Of je nu iets wil doen aan de plastic soup, of je wil bijdragen aan het welzijn van patiënten of je collega’s of dat je ervoor wil zorgen dat er meer groen in het straatbeeld staat. 

Je staat gewoon ‘s ochtends op en je gaat het doen: door je eigen boodschappentas mee te nemen, extra aandacht te besteden aan hoe de mensen om je heen zich voelen en misschien wel door een bloemetje te zetten in het stuk grond onder de boom van de gemeente ;).

Maar wat nu als je vanuit jouw rol als leider, expert, of ondernemer meer mensen zou kunnen enthousiasmeren voor jouw droomdoel, jouw visie?

Wat nu als je groter zou denken en doen?

Want vanuit jouw jarenlange ervaring en expertise in jouw vak, in jouw sector weet jij precies wat er volgende week anders zou moeten om ervoor te zorgen dat er een toekomst is voor jouw bedrijf of organisatie, om relevant en verantwoord bij te kunnen blijven dragen. Met de mensen waar je het voor en mee doet, en voor de toekomst van de aarde. 

Misschien doe je het al, met je directe collega’s, met je eigen team of misschien alleen op sommige projecten. 

Maar wat nu als je voortaan alleen nog maar met dergelijke projecten bezig zou kunnen zijn? Wat zou dat met jou doen? En met de mensen met wie je werkt? 

Nu denk je misschien ‘dat gaat natuurlijk hartstikke veel tijd kosten’. Maar zelfs dat gezegde waar ik deze blog mee begon wil ik wel in twijfel trekken. 

Want als je nu precies de juiste mensen inspireert en enthousiasmeert voor de positieve verandering die jij voor ogen hebt, mensen die een expertise of een netwerk hebben dat jij niet hebt, dan creëer je een sneeuwbal effect, alles gaat gewoon veel sneller!

Wellicht vraag je je af ‘ja maar hoe dan?’. Hoe zorg je er dan voor dat je anderen inspireert en enthousiasmeert zodat ze gewoon heel veel zin hebben om mee te doen? 

Nou dat is dan weer simpeler dan dat het misschien lijkt: begin met een inspirerende authentieke boodschap, begin met jouw BIG WHY!

Ik kan je daarbij helpen, met mijn GRATIS E-book, download het nu: www.irenejanssen.nl/ebook 

Als je dit doet inspireer jij als leiders, expert of ondernemer direct tot ACTIE voor POSITIEVE VERANDERING

Niets is zo inspirerend als iemand die haar of zijn missie, waarom oftwel BIG WHY deelt. 

Grijze muizen zijn er al genoeg. Kantoorpanden zitten vol met dinosaurussen die alles al 100 jaar zo doen. En dat te pas en te onpas ook verkondigen. Het liefst met een mooie uitleg waarom dat ooit zo bedacht was. 

Maar jij weet als geen ander dat het niet zo verder kan, voor de aarde, voor de mensen maar vooral ook voor de bottom-line van jouw organisatie. In de veranderende wereld van vandaag kunnen we het simpelweg niet blijven doen zoals we het al 100 jaar deden.

Dat geldt voor de zorg, de mode-industrie, het onderwijs, de maak-industrie, en waarschijnlijk ook voor de plek waar jij nu IMPACT wil creëren. 

En weet je … dat weten de mensen om je heen ook wel. OOK (of misschien wel VOORAL) degene die zo hard roepen waarom we het ook alweer 100 jaar zo doen. 

En al die mensen zitten naar elkaar te kijken. Ze verschuilen zich achter procedures, Excel sheets en (interne) regels.

En er is maar 1 ding dat je hoeft te doen om daar verandering in te brengen. Je hoeft enkel jouw missie, jouw BIG WHY de delen en te vertellen hoe het (wel) anders kan!

#bethechange

Dus verbind, inspireer en activeer je publiek voor positieve verandering en start met jouw BIG WHY!

Nieuwtje: Ik ben nog volop bezig met het schrijven van een e-book waarin je in 5 simpele stappen leert hoe jij jouw BIG WHY boodschap ontdekt … het is nog niet af hoor, maar als jij deze als eerste wilt ontvangen, schrijf je alvast in, dan komt het e-book vanzelf in je digitale postbus zodra deze verschijnt. Inschrijven kan hier bovenaan de pagina. 

“How exactly will we work together?”

“How exactly will we work together?”

is a question people ask me, so I thought I would give you some insight in how I like to work with changemakers that want to create a movement for positive change.

Working together I looooooove to invite you to my kitchen table. It is very practical as the table is long (I will explain that later) and my clients tell me my kitchen feels like home and gives you a change to be away from your day to day business.

Working 1-on-1 at my kitchen table

After a decent cup of coffee, we dive into your story.  I will ask lots of questions, starting with your values, continuing until we complete your story that can inspire others to join you in your movement for positive change. At this stage you #tellyourstory.

In another strategy session at my kitchen table we work together to map out your network and a timetable for your communication plans, grassroot campaign or lobbying. What actions do you need to take to #createamovement? How do you make sure that you create impact for positive change? You leave inspired to take action that same evening!

The wallpaper method

My clients have called it the ‘wallpaper method’ as I love to lay out a long piece of paper (like a roll of wallpaper) or just several sheets on the (kitchen!) table to draw a mindmap and make a plan that is clear and makes you feel excited to go out and start working on it!

Easy does it ;).

Working with me does not include a 40 pages working plan or a complicated matrix that only the designer of it understands, it means giving you simple, fun and easy to work with (visual) tools that will get you going (and keep you going) until you have reached your goals as a changemaker!

Real results

After the initial strategy work the real work starts. You are working to create a movement for positive change! This is the time that you are implementing things and I will make sure that you do so with confidence. We also keep monitoring and adjusting the plan to make sure you achieve the results to increase you IMPACT as a changemaker.

During this process, you can always contact me if you are stuck or have a question because to me it is all about making sure YOU get the results you are looking for as a changemaker!

 

How does that sound? Curious to discover if this is what you need to get ahead in order to be part of the solutions for the future? To be a true changemaker and contribute to positive change? Lets discover together in a (Skype) call. Just send me an email at mail@irenejanssen.nl. Talk to you soon!